Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy".
www.extrempulawy.pl -Samochody terenowe, puławy 4x4, offroad, rajdy.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przyszły właściciel

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crOOchy



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 21:14, 27 Lut 2007    Temat postu: Przyszły właściciel

co powinien wiedziec przyszły własciciel Gaza 9, na co zwracac uwage przy kupnie, w trakcie eksploatacji itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Wto 23:13, 27 Lut 2007    Temat postu:

GAZ 69, kupić czy nie ?

Ciężko odpowiedzieć na takie pytanie, ale jeżeli lubisz robić przy samochodzie i masz za dużo wolnego czasu, to tak.
A tak poważnie, samochody te są stare, eksploatowane często w ciężkich warunkach, jakość wykonania poszczególnych części pozostawia bardzo wiele do życzenia i po prostu psują się...
Nie można się spodziewać cudów nawet po Gaziku kupionym za 8000zł, nigdy nie wiadomo co padnie, a szczególnie podczas rajdów.
Jeżeli nie masz gdzie robić samochodu, (pod blokiem odpada) i nie masz choćby zielonego pojęcia o mechanice zdecydowanie odradzam, jeżeli masz....coż Ty wybierasz, Ty decydujesz Wink)
No chyba że stać cię na robienie samochodu w warsztacie, ale to juz inna bajka. Dodam jeszcze w celu uświadomienia potencjalnych posiadaczy, że pojazd ten jest naprawdę studnią na pieniądze i pożeraczem czasu...
Ale dobrze zrobiony wzbudza ogólne zainteresowanie i już się nie psuje Smile) no może nie tak często...

GAZ 69, gdzie patrzeć przy kupowaniu i czy ten interes w ogóle się opłaca ?
Na początku od razu napisze ze nawet po gaziku za 12.000 nie należy spodziewać się cudów, najczęściej cenę takiego samochodu podwyższa jego zawartość a nie stan techniczny, czyli klatka, pasy, siedzenia kubełkowe, felgi, opony, dobrze zrobiony silnik, czasem też wyciągarka. Dlatego należy na spokojnie się zastanowić czy warto pakować tyle kasy w taki samochod, ( za tyle mozna kupic 10 letnia Suzukę ), a nie kupować na hura, bo jest...
Dodam, że pomimo swoje wysokiej ceny sugerującej rewelacyjny stan, samochód taki może nie mile cię zaskoczyć, jezeli ma klatke, duże kółka, na 100% był ostro katowany w terenie, i może być w nim bardzo wiele niespodzianek...
A teraz do rzeczy:

* rama, należy ją bezlitośnie potraktować młotkiem lub ostrym śrubokrętem, jeżeli rama ustąpi to mamy doczynienia z parchem, a w parch nie warto inwestować żadnych pieniędzy, nawet na ubezpieczenie Smile, oczywiście jeżeli dziura lub dziury są małe można zaspawać, ale taka rama długo nie pojeździ.
o okolice mocowań wieszaków resorów z tyłu i przodu ramy
o podeszwa ramy w najniższych jej punktach, okolice belki od reduktora i pompy hamulcowej
o szczególnie warte uwadze jest mocowanie przekładni kierowniczej
* amortyzatory, czy w ogóle są, jeżeli ramieniówki na 99 procent nie działają, jeżeli teleskopowe (mogą to być tylne od żuka), zweryfikować solidność ich zamocowania
* resory - stan ogólny czy nie są już proste, jeżeli tak czeka Cię trochę pracy
należy je zdjąć i zawieźć do dobrego kowala, wymienić gumki i założyć.
* silnik, najlepiej było by zmierzyć ciśnienie sprężania, oraz manometrem ciśnienie oleju - wolne obr nie mniej niż 0.8 atm, wysokie do 5-6 atm, ale wiem, że często to nie możliwe, należy sprawdzić optycznie czy silnik cieknie i co leci na wysokich obrotach z rury wydechowej, jeżeli kopci na srebrno - pierścienie do wymiany, jezeli na czarno, gaznik do przeglądu
* mosty, luzy na wałku - sprawdzić można poruszając wałem(ręcznie i pod samochodem) zgodnie z jego kierunkiem ruchu, jeżeli jest dobry nie będzie miał prawie w ogóle luzu no może 3-5mm, dla przodu przy wkręconych sprzęgach, następnie należy złapać mocno wał i szarpać góra, doł, lewo, prawo, jeżeli tu pokaże się jakiś luz, most do remontu a przynajmniej łożysko dwurzędowe wałka atakującego do wymiany (ale ten most już nie będzie rewelacją) - da się to zrobić na samochodzie Smile), warto także rzucić okiem na piasty, czy półosie się nie odkręcają, ostatnia rzecz - można zajrzeć swiecąc latarką do środka mostu przez korek wlewowy oleju czy dyfer jest 4 czy 2 satelitowy, w przypadku 2 satelitowy bedzie widać przerwę dosyć dużą w obudowie mechanizmu, przy 4 satelitach obudowa jest jednolita
* reduktor, jadąc samochodem (oczywiście jeżeli isnieje taka możliwość) trzeba posłuchać czy nie wydaje podejrzanych dzwięków, najlepiej rozpędzić się do 70km/h i hamować silnikiem, także w ten sam sposób jak z tylnym mostem należy postąpić z reduktorem, jeżeli pojawi się luz - łożyska do wymiany, nie polecam robić tego na samochodzie, łatwiej wyjąć reduktor...
* buda, progi, podłoga pod nogami kierowcy i pasażera, schowki, tak samo jak w przypadku ramy tylko delikatniej
* warto także spojrzeć na stan ramki od szyby ponieważ jest to bardzo droga rzecz i nikt nie chce sprzedać
* przedni most gaz czy uaz, most od uaza jest lepszy (mocniejsze drązki kierownicze, inny sposob ich mocowania do zwrotnic)
stan połosi można sprawdzić ruszjąc na glebie (nie na twardym) bardzo powoli na skręconych maksymalnie kołach, przy włączonym przodzie
jeżeli pojawi się delikatne stukanie, znaczy to że połosie są w kiepskim stanie.
* zwrotnice po prostu lewarujac kółko i szarpiac za nie


milego czytania Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crOOchy



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 23:23, 27 Lut 2007    Temat postu:

przeczytałem i dziekuje za puczający wykład, ale podejżewam ze to samo jest w przypadku UAZa bo to praktycznie taka sama konstrukcja z tego co wiem.
Tak jest z karzdym starym samochodem, studnia bez dna, tyle dobrego ze nie bede musiał do mechanika jezdzic Very Happy zrobie sam, a jak nie sam to z Dziadkiem Very Happy
No ale Gazik wygląda bardziej interesująco. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borys12



Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:15, 07 Cze 2008    Temat postu:

jeden temat o giezie przez rok to bardzo mało chyba mało już kto wie jak to wygląda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z KOSMOSU

PostWysłany: Sob 13:58, 07 Cze 2008    Temat postu:

ano coraz mniej tych sprzętów Sad Wszyscy wolą nowszą technologię Smile w tym roku na naszym rajdzie nie bylo żadnego gaza ani uaza :/ kosmos Smile nie pamiętam żeby tak było kiedykolwiek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny

PostWysłany: Sob 18:51, 07 Cze 2008    Temat postu:

a czapajew Razz i 3 uazy organizatorow Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciuś



Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z pod lasu

PostWysłany: Wto 19:24, 17 Cze 2008    Temat postu:

czapaj chyba pare kilo blachy zostało z orginału Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin