|
Witamy na forum klubu "EXTREM-Puławy". www.extrempulawy.pl -Samochody terenowe, puławy 4x4, offroad, rajdy.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crOOchy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21:14, 27 Lut 2007 Temat postu: Przyszły właściciel |
|
|
co powinien wiedziec przyszły własciciel Gaza 9, na co zwracac uwage przy kupnie, w trakcie eksploatacji itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doktor
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny
|
Wysłany: Wto 23:13, 27 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
GAZ 69, kupić czy nie ?
Ciężko odpowiedzieć na takie pytanie, ale jeżeli lubisz robić przy samochodzie i masz za dużo wolnego czasu, to tak.
A tak poważnie, samochody te są stare, eksploatowane często w ciężkich warunkach, jakość wykonania poszczególnych części pozostawia bardzo wiele do życzenia i po prostu psują się...
Nie można się spodziewać cudów nawet po Gaziku kupionym za 8000zł, nigdy nie wiadomo co padnie, a szczególnie podczas rajdów.
Jeżeli nie masz gdzie robić samochodu, (pod blokiem odpada) i nie masz choćby zielonego pojęcia o mechanice zdecydowanie odradzam, jeżeli masz....coż Ty wybierasz, Ty decydujesz )
No chyba że stać cię na robienie samochodu w warsztacie, ale to juz inna bajka. Dodam jeszcze w celu uświadomienia potencjalnych posiadaczy, że pojazd ten jest naprawdę studnią na pieniądze i pożeraczem czasu...
Ale dobrze zrobiony wzbudza ogólne zainteresowanie i już się nie psuje ) no może nie tak często...
GAZ 69, gdzie patrzeć przy kupowaniu i czy ten interes w ogóle się opłaca ?
Na początku od razu napisze ze nawet po gaziku za 12.000 nie należy spodziewać się cudów, najczęściej cenę takiego samochodu podwyższa jego zawartość a nie stan techniczny, czyli klatka, pasy, siedzenia kubełkowe, felgi, opony, dobrze zrobiony silnik, czasem też wyciągarka. Dlatego należy na spokojnie się zastanowić czy warto pakować tyle kasy w taki samochod, ( za tyle mozna kupic 10 letnia Suzukę ), a nie kupować na hura, bo jest...
Dodam, że pomimo swoje wysokiej ceny sugerującej rewelacyjny stan, samochód taki może nie mile cię zaskoczyć, jezeli ma klatke, duże kółka, na 100% był ostro katowany w terenie, i może być w nim bardzo wiele niespodzianek...
A teraz do rzeczy:
* rama, należy ją bezlitośnie potraktować młotkiem lub ostrym śrubokrętem, jeżeli rama ustąpi to mamy doczynienia z parchem, a w parch nie warto inwestować żadnych pieniędzy, nawet na ubezpieczenie , oczywiście jeżeli dziura lub dziury są małe można zaspawać, ale taka rama długo nie pojeździ.
o okolice mocowań wieszaków resorów z tyłu i przodu ramy
o podeszwa ramy w najniższych jej punktach, okolice belki od reduktora i pompy hamulcowej
o szczególnie warte uwadze jest mocowanie przekładni kierowniczej
* amortyzatory, czy w ogóle są, jeżeli ramieniówki na 99 procent nie działają, jeżeli teleskopowe (mogą to być tylne od żuka), zweryfikować solidność ich zamocowania
* resory - stan ogólny czy nie są już proste, jeżeli tak czeka Cię trochę pracy
należy je zdjąć i zawieźć do dobrego kowala, wymienić gumki i założyć.
* silnik, najlepiej było by zmierzyć ciśnienie sprężania, oraz manometrem ciśnienie oleju - wolne obr nie mniej niż 0.8 atm, wysokie do 5-6 atm, ale wiem, że często to nie możliwe, należy sprawdzić optycznie czy silnik cieknie i co leci na wysokich obrotach z rury wydechowej, jeżeli kopci na srebrno - pierścienie do wymiany, jezeli na czarno, gaznik do przeglądu
* mosty, luzy na wałku - sprawdzić można poruszając wałem(ręcznie i pod samochodem) zgodnie z jego kierunkiem ruchu, jeżeli jest dobry nie będzie miał prawie w ogóle luzu no może 3-5mm, dla przodu przy wkręconych sprzęgach, następnie należy złapać mocno wał i szarpać góra, doł, lewo, prawo, jeżeli tu pokaże się jakiś luz, most do remontu a przynajmniej łożysko dwurzędowe wałka atakującego do wymiany (ale ten most już nie będzie rewelacją) - da się to zrobić na samochodzie ), warto także rzucić okiem na piasty, czy półosie się nie odkręcają, ostatnia rzecz - można zajrzeć swiecąc latarką do środka mostu przez korek wlewowy oleju czy dyfer jest 4 czy 2 satelitowy, w przypadku 2 satelitowy bedzie widać przerwę dosyć dużą w obudowie mechanizmu, przy 4 satelitach obudowa jest jednolita
* reduktor, jadąc samochodem (oczywiście jeżeli isnieje taka możliwość) trzeba posłuchać czy nie wydaje podejrzanych dzwięków, najlepiej rozpędzić się do 70km/h i hamować silnikiem, także w ten sam sposób jak z tylnym mostem należy postąpić z reduktorem, jeżeli pojawi się luz - łożyska do wymiany, nie polecam robić tego na samochodzie, łatwiej wyjąć reduktor...
* buda, progi, podłoga pod nogami kierowcy i pasażera, schowki, tak samo jak w przypadku ramy tylko delikatniej
* warto także spojrzeć na stan ramki od szyby ponieważ jest to bardzo droga rzecz i nikt nie chce sprzedać
* przedni most gaz czy uaz, most od uaza jest lepszy (mocniejsze drązki kierownicze, inny sposob ich mocowania do zwrotnic)
stan połosi można sprawdzić ruszjąc na glebie (nie na twardym) bardzo powoli na skręconych maksymalnie kołach, przy włączonym przodzie
jeżeli pojawi się delikatne stukanie, znaczy to że połosie są w kiepskim stanie.
* zwrotnice po prostu lewarujac kółko i szarpiac za nie
milego czytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crOOchy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 23:23, 27 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
przeczytałem i dziekuje za puczający wykład, ale podejżewam ze to samo jest w przypadku UAZa bo to praktycznie taka sama konstrukcja z tego co wiem.
Tak jest z karzdym starym samochodem, studnia bez dna, tyle dobrego ze nie bede musiał do mechanika jezdzic zrobie sam, a jak nie sam to z Dziadkiem
No ale Gazik wygląda bardziej interesująco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borys12
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:15, 07 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
jeden temat o giezie przez rok to bardzo mało chyba mało już kto wie jak to wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2800
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z KOSMOSU
|
Wysłany: Sob 13:58, 07 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ano coraz mniej tych sprzętów Wszyscy wolą nowszą technologię w tym roku na naszym rajdzie nie bylo żadnego gaza ani uaza :/ kosmos nie pamiętam żeby tak było kiedykolwiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doktor
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Organizacji Wyzwolenia Palestyny
|
Wysłany: Sob 18:51, 07 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
a czapajew i 3 uazy organizatorow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|